Интересни неща стават в България. Понякога почвам да си мисля, че живеем в света на приказките.
Или в царството на тоталната лудост, където двама се карат кой е запалил къщата, вместо заедно да я угасят. На такива и Бог няма как да им помогне, защото неговите наместници на земята също участват в тоя безумен карнавал. Това бе първото нещо, което си помислих докато четях в пресата как “Поп и строител се сбиха”. Оказа се, че в боят, станал в селската кръчма на село Джигурово, край Сандански попът Манджовски и бачкаторът Георгиев се хванали за гушите заради Истанбулската конвенция!
В преста не са упоменали кой от каква позиция е влязъл в битката на идеи, прераснала в откровен кютек. Отец Манджовски надали е бил защитник на конвенцията, при положение че Светият Синод се обяви против. Работата му е такава, че заради някакви си евро глупотевини едва ли ще изпусне благата служба. Освен ако не е преминал през някои от манастирите, където без много шум отдавна са подписали конвенцията и да го тресе жалба по младост. Строителят Георгиев пък още по-малко. Както и да е, но двамата седнали да обсъдят този жизнено важен за нацията въпрос. Първо седнали като авери да пият, но после възникнал диспут и се закютечили на идейна основа.
Така е при нас, приятелския дебат винаги завършва с бой. И то за няма нищо. Явно почувствал се пренебрегнат от изместения център на внимание в публичното пространство Валери Симеонов напомни за себе си, като се закани да сложи край на шкембе чорбата на плажа. „Не е редно на пясъка да се предлагат чевермета, шкембе чорба, боб”, заявил той във Варна при учредяването на областен консултативен съвет по туризъм. Спирането на готвените ястия по плажовете ще стане с промени в Закона за Черноморското крайбрежие. „Надявам се промените да станат факт до началото на сезона. Целта е да предлагаме по-скъп продукт и към България да се ориентират заможни гости, а не шлаката на Европа”, каза Симеонов. Аферим Валери, ашкоолсун Симеонов. Как не ти мина през ума че в тая шлака на Европа попада и целокупния български народ с не малка твоя помощ. Аз пък се бях разсърдил на Иво Христов, че ни беше свел до някакви си 80% . При теб нещата си дойдоха на мястото 99% сме.
Един процент сте тарикатите, които ни прекараха. Не без нашето любезно съдействие. Пък ако погледнем политически на нещата, той и ти си в шлаката, но на политическия живот. Това едва ли те тревожи, защото пък икономически си горе..в пяната. Макар и да е мръсна.И докато се дърламе с нашенската си немощ, тихо и кротко от тоя свят си отиде Дядо Добри. Добрият старец, който живееше като аскет, и всичко препечелено от просия даваше на църквата. Поне този човек да бяхме пожалили след смъртта му.
Верни на себе си, ние отново се хванахме за гушите и по въпроса светец ли е Дядо Добри или не.Черешката на тортата сложи Недялко. Ама не оня Недялко Йорданов, ами другият – синът му. Той ни напомни че, според чл.329 от НК пълнолетно работоспособно лице, което продължително време не се занимава с обществено полезен труд, като получава нетрудови доходи по непозволен или неморален начин, се наказва с лишаване от свобода до две години или с пробация, а който системно се занимава с просия, се наказва с пробация за срок от две години. Това той ни припомня във връзка с информацията, че тръгвала процедура по канонизация на Дядо Добри.
Според медиите „най-почтеният и най- честен българин”. Според г-н Недялко той не е такъв. Той е в правото си да изрази свое лично мнение, както и аз че въпросният Недялко е идиот. Ама те жълтите вестници не са простили никому, още по-малко на издателите си.
ЙОРДАН МИНЧЕВ